هزینه طراحی سایت چقدر است؟

دسته بندی :
اگر شما نیز به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار رفته باشیدو یا قصد راه اندازی سایت شخصی داشته باشید حتما به یک مورد مهم پی برده اید. این مورد مهم در واقع یک سوال مهم “هزینه طراحی سایت چقدر است” می باشد.
021-44477467
پاسخ گویی منشی همه روزه از 9 صبح تا 9 شب می باشد
وبسایت
اپراتور سیم کارت تلفن همراه

اگر شما نیز به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار رفته باشیدو یا قصد راه اندازی سایت شخصی داشته باشید حتما به یک مورد مهم پی برده اید. این مورد مهم در واقع یک سوال مهم   “هزینه طراحی سایت چقدر است” می باشد.

می توان گفت همه افرادی که برای طراحی سایت به شرکت های طراحی سایت مراجعه کرده اند این سوال را پرسیده اند و هر کدام از شرکت های طراح سایت یک مبلغی را گفته اند. اما به راستی چرا هزینه طراح سایت متفاوت است و رقم مشخصی را نمی توان گفت.

در این مطلب از آژانس طراحی سایت آیسیما قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم تا شما علت تفاوت این قسمت ها را بدانید.

برای طراحی سایت چقدر هزینه لازم است؟

برای طراحی سایت نمی توان قیمت دقیقی را ارائه داد و هر شرکتی که قیمت دقیق طراحی سایت را بیان میکند مطمئنا هزینه تمام شده طراحی سایت بیشتر از مبلغ گفته شده خواهد بود. علت اینکه نمی توان برای طراحی سایت یک مبلغ مشخصی را مشخص کرد این است که نوع سایت و امکانات در خواستی متفاوت بوده و پیچیدگی این امکانات نامشخص است.

اگر بخواهیم مثالی در مورد امکانات و نوع سایت بزنیم باید بگوییم که هزینه طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی و یا آموزشی یا حتی دو زبانه بودن سایت و همچنین داشتن امکاناتی مانند پنل پیامکی و یا چند فروشندگی می تواند در هزینه نهایی طراحی سایت اثر گذار باشد.

 

درخواست مشاوره رایگان کسب و کار اینترنتی

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره کسب و کار اینترنتی خود  از طریق واتساپ یا تماس تلفنی با من در ارتباط باشید.

هزینه طراحی سایت اختصاصی با وردپرس چه تفاوتی دارد؟

اگر حداقل با یکی از شرکت های طراحی سایت صحبت کرده باشید متوجه می شوید که هزین طراحی سایت وردپرس با طراحی سایت اختصاصی فرق دارد و هزینه سایت اختصاصی بیشتر می باشد. یک وبسایت وردپرسی چون سیستم مدیریت محتوای آماده است و امکانات آن برای شروع در دسترس می باشد، هزینه کمتری نسبت به طراحی سایت اختصاصی دارد.

اما در طراحی اختصاصی وبسایت ، تیم فنی از صفر همه بخش ها یا اکثر بخش های سایت شما طراحی می کند و با  توجه به نیاز شما آن ها را با کدنویسی پیاده سازی میکند. در طراحی اختصاصی  می توان از زبان های برنامه نویسی مختلف مانند php ، .net، لاراول و غیره بهره برد.

البته به یاد داشته باشید که هر کدام از این نوع وبسایت ها مزایا و معایب خود را دارند اما به طور عمده طراحی و پیاده سازی امکانات در سایت وردپرسی محدودتر بوده و هر امکاناتی را نمی توان پیاده سازی کرد.

هزینه طراحی سایت با وردپرس

بسیاری از کسانی قصد طراحی سایت دارند و به سراغ وردپرس می روند فکر میکنند که چون هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر است پس کیفیت خوبی ندارد و در کل سایت وردپرسی به درد نمی خورد. اما سایت های معروف زیادی در جهان وجود دارند که با وردپرس راه اندازی شده اند و همچنان هم کار می کنند.

اما علت پایین بودن قیمت طراحی سایت وردپرسی این است که چون برخی از امکاناتی که برای طراحی سایت استفاده می شود قبلا کدنویسی شده و نیازی به تغییراتی برای استفاده نیست و می توان به همان صورت در سایت استفاده کرد.

اما در کدنویسی اختصاصی باید هزینه کدنویسی برای آن امکانات را پرداخت کنید تا در سایت پیاده سازی شود. بنابراین به این دلایل که در وردپرس برخی امکانات آماده هستند، هزینه طراحی سایت وردپرسی پایین تر می باشد.

چرا هزینه طراحی سایت متفاوت است؟

به احتمال زیاد شما هم متوجه این موضوع شده اید که وقتی از شرکتی قیمت میپرسید 1 یک میلیون تا 40 میلیون یا بیشتر قیمت می دهد. دلیل این تفاوت قیمت ها می تواند موارد زیر باشد:

  • امکانات سایت
  • نوع سایت
  • زمینه سایت
  • شرکت یا شخص
  • سایت اختصاصی یا وردپرس

یک نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در زمان صحبت برای شروع طراحی سایت، باید همه امکاناتی که نیاز دارید را به صورت شفاف و واضح صحبت کنید زیرا عدم شفاف سازی امکانات مورد نظر باعث میشود بعدا ابهاماتی در مورد هزینه نهایی طراحی سایت به وجود بیاید.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

هزینه سایت با امکانات خاص

با  توجه به این که همه وبسایت ها مثل هم نیستند و هر کدام از آن ها امکانات و ویژگی های مختلفی دارند و در صورت اضافه شدن امکانات جدیدی که توسط طراح، وقت، هزینه و انرژی جدایی را باید صرف کرد، باعث می شود نوع و پیچیدگی امکانات  در هزینه تمام شده سایت تاثیر مستقیمی داشته باشد. 

هزینه طراحی سایت یک کسب و کار کوچک

اگر شما یک کسب و کار کوچکی دارید و یا در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام فعالیت می کنید و قصد دارید برای کسب و کار خود یک سایت داشته باشید، از دو راه می توانید با هزینه کم برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که باید در کسب و کارهایی که فروش آن ها طریق اینستاگرام می باشد این است که باید د را ین فضا حضور مستمر داشت و فعالت روزانه را انجام داد. اما شما می توانید یک بار زمان گذاشته و محصولات  خود را در  سایت وارد نمایید و فقط کافیست سفارشان را بررسی کرده و برای مشتریان ارسال کنید.

1- خودتان طراحی سایت را انجام دهید

اولین راهی به همه اشخاصی که صد راه اندزی سایت برای کسب و کار خود را داشته اند این بود که خودشان کار طراحی سایت را انجام دهند. اگر شما علاقه دارید که خودتان کار طراحی سایت خود را انجام دهید می توانید با یادگیری طراحی سایت با وردپرس سایت خود را طراحی کنید.

این روش در ابتدا به خاطر هزینه کمتر به صرفه به نظر می آید اما ایراد بزرگی که دارد این است که شما باید زمان بیشتری را برای یادگیری و کسب تجربه صرف کنید و علاوه بر آن از یک شخص با تچربه در زمینه طراحی سایت با وردپرس هم مشاوره دریافت کنید.

2- طراحی سایت خود را برون سپاری کنید

دومین راهی که می توانید کار طراحی سایت خود  را انجام دهید این است که می توانید کار طراحی سایت خود را برون سپاری کنید و برای این که هزینه تمام شده سایت شما کمتر باشد می توانید به فریلنسر های تازه کاری که این کار را انجام می دهند بسپارید.
برای پیدا کردن این افراد می توانید از سایت های فریلنسری مختلف استفاده کنید و مشخصات و امکانات سایت خود را بنویسید  تا با بررسی سوابق و مهارت های طراحان مختلف مناسب ترین شخص را پیدا کنید.

 

چگونه سفارش طراحی سایت ثبت کنیم؟

اگر که تا این بخش از مطلب تفاوت هزینه سایت وردپرسی و اختصاصی را مطالعه کردید و قصد دارید سفارش طراحی سایت را ثبت نمایید می توانید از طریق تماس تلفنی یا گفتگو در واتس اپ اقدام نمایید.

شما پس از ارائه توضیحات مورد نظر و امکانات در خواستی، و انتخاب یکی از پلن های طراحی سایت، برای توضیحات بیشتر و شفاف سازی جزئیات سایت با شما تماس گرفته می شود. همچنین شما می توانید یک یا چند سایت نمونه را جهت پیاده سازی امکانات درخواستی برای ما ارسال کنید تا براساس آن امکانات مشابه درخواستی را پیاده سازی کنیم.

هزینه نگه داری سایت چیست و چقدر است؟

یکی از هزینه های داشتن سایت هزینه نگهداری سایت است. اگر سایت شما با استفاده از وردپرس راه اندازی شده باشد تنها هزینه ای که برای نگهداری سایت انجام می شود، هزینه هاست و دامنه است.

هزینه هاست و دامنه سایت بستگی به شرکت ارائه دهنده و نوع هاست متفاوت است. همچنین هزینه دامنه .com و .ir نیز با هم تفاوت قیمت دارند. البته هزینه هاست می تواند به صورت 1 ساله یا 5 ساله باشد و این مدت زمان در هزینه آن نیز تاثیر گذار است.

یکی دیگر از هزینه های نگهداری سایت هزینه پشتیبانی سایت است. اگر شما زمان و یا مهارت کافی برای مدیریت سایت نداشته باشید می توانید کار مدیریت سایت خود را به شرکت طراح بسپارید که این پشتیبانی شامل رفع مشکلات سایت نیز می تواند باشد. البته هزینه پشتیبانی می تواند بر اساس حجم کاری متفاوت باشد.

 

سخن پایانی

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که از شرکت های طراحی سایت پرسیده می شود این است که هزینه طراحی سایت چقدر. برای این سوال نمی توان یک عدد مشخصی را بیان کرد و رقم ثابتی را برای همه نوع سایت ها در نظر گرفت.

هزینه طراحی سایت به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل نوع و امکانات سایت است. نوع سایت که سیستم مدیریت محتوای آماده باشد یا به صورت اختصاصی تاثیر بسیاری در هزینه تمام شده سایت دارد.

برای اینکه از هزینه های اضافی و پیش بینی نشده تا حد زیادی بکاهید حتما باید در زمان سفارش طراحی سایت همه مواردی که قصد دارید در سایت شما پیاده سازی شود را به طور واضح بیان کنید. اگر بتوانید نمونه ای از امکاناتی که می خواهید را به طراح نشان دهید بسیار کارآمد خواهد بود.

در این مطلب از سایت آیسیما برای شما هزینه طراحی سایت را توضیح داده و گفتیم که چه مواردی در هزینه طراحی سایت تاثیر مستقیمی دارند و چه هزینه هایی را باید برای سایت خود در نظر داشته باشید.

اگر هم اکنون در مورد هزینه طراحی سایت نیاز فوری به مشاوره دارید می توانید با شماره 09147101681 تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *